Big whales at the end of the world - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Miriam, Marlies en Suzanne - WaarBenJij.nu Big whales at the end of the world - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Miriam, Marlies en Suzanne - WaarBenJij.nu

Big whales at the end of the world

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Miriam, Marlies en Suzanne

16 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Hermanus

Gister zijn we uit Capetown vertrokken langs een prachtige weg langs de kust naar Hermanus. Omdat Mary-ann wat anders te doen had bracht Julie (Emuel's tante) ons hierheen.
We gingen op een boottocht om walvissen te kunnen zien. Het is nu het seizoen dat ze hier langs de kust van de kaap verblijven. Ze gokken dat in deze tijd van het jaar ongeveer 6000 walvissen zijn. Wij hebben er een heel aantal gezien vandaag. Het is niet te geloven hoe groot deze dieren zijn. Ze zijn namelijk net zo groot als 10 olifanten. Marlies en ik (suzanne) werden van de hoge golven wel een beetje zeeziek.

Hierna zijn we naar ons hotel gereden. Een super mooi, gezellig guesthouse met uitzicht op de zee (ik typ deze blog dan ook vanuit het heerlijke bubbelbad in onze kamer). Vorige week hadden we de nijlpaarden en krokodillen in onze achtertuin en nu de walvissen, haaien en zeeleeuwen in onze voortuin. Want ook als je de zee op kijkt vanaf ons hotel zie je de walvissen dichtbij de kust zwemmen.

We hebben heerlijk in het sfeervolle stadje gegeten en lekker vroeg op de kamer om nog even te relaxen.

Vandaag lekker uitgeslapen want aan het eind van de ochtend kwam Mary-ann weer terug om met ons verder te reizen. We hebben het erg gezellig gehad met Julie. Maar helaas moest zij weer richting haar huis in Kaapstad.
We zijn vanaf Hermanus naar een dorpje gereden waar we lekker koffie met zelfgemaakte gebak hebben genuttigd. Daarna hebben we nog een stop gemaakt bij de Kaarsenmakerij om daarna door te rijden naar het aller zuidelijkste puntje van heel Afrika. Hier ontmoeten de koude Atlantische oceaan en de warme Indisch oceaan elkaar. We zijn de vuurtoren opgeklommen om een mooi uitzicht te hebben van de woeste zee. Door de vele stormen en de ruige zee liggen er ontelbare schipwrakken in de zee. Een hiervan hebben we zien liggen omdat die bijna op de kust ligt. Het wrak is nu een thuis geworden voor honderden vogels.
Morgen vertrekken we richting Franshoek.

Slaaplekker allemaal!

• 17 Oktober 2015 - 07:36

Adadake:

geweldig maar ik begin jullie wel te missen, maar geniet nog maar even van jullie grote avontuur!

• 17 Oktober 2015 - 11:19

Bert Van Loenen:

Weer mooie foto's, het gaat maar door. Veel plezier. Je vader

Miriam, Marlies en Suzanne

6 oktober gaan wij voor 16 dagen naar Zuid Afrika. We gaan deze vakantie doorbrengen met de Familie Kok. Dit zijn vrienden die we in Thailand hebben leren kennen. Ze wonen in Pretoria, een plaats vlakbij Johannesburg. Mary-Ann en haar dochter Yvonne gaan ons in 2 weken zo veel mogelijk van hun mooie land laten zien. Via deze blog zullen we onze ervaringen en hoogtepunten met jullie delen.

Actief sinds 29 Sept. 2015