Hier zijn we dan! - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Miriam, Marlies en Suzanne - WaarBenJij.nu Hier zijn we dan! - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Miriam, Marlies en Suzanne - WaarBenJij.nu

Hier zijn we dan!

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Miriam, Marlies en Suzanne

07 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Hazyview

Na een lange maar goede vlucht zijn we gisteren eindelijk aangekomen in Zuid-Afrika! Mary-Ann en Emiel stonden op ons te wachten toen we naar buiten kwamen. Het was half 10 s'avonds dus helaas konden we nog niet echt een impressie krijgen van het landschap. Na een warm welkom zijn we lekker gaan slapen want vanmorgen moesten we alweer om 7 uur uit ons bedje.

Na een goed ontbijt zijn we vertrokken met de auto richting het Kruger park, een rit van ongeveer 500 km. De rit was lang maar heel mooi. Het was net Safaripark Beekse bergen maar dan oneindig groot! Tussen de bergen door zijn we af en toe gestopt. We hebben al veel dieren gezien, wilde paarden, bavianen (Bobbejaan zoals ze dat hier zeggen), aapjes, zebra's en impala's. Ook zijn we gestopt bij een park waar ze neushoorns en buffels hadden. Neushoorns zullen we misschien niet zien in het wild omdat er in Azië veel geld wordt gegeven voor de hoorn van deze dieren, in 2013 zijn er meer dan 1000 neushoorns gedood voor hun hoorn. De laatste neushoorns in het wild worden nu beschermd door bewakers die altijd in hun buurt lopen.

Toen de oorlog over was (1902) hebben de Engelse hun paarden hier vrij gelaten toen ze terug naar hun land gingen, daarom lopen er vandaag de dag nog steeds kuddes met inmiddels wilde paarden.

Om 18:30 Eindelijk aangekomen in het Kruger park. Nu zitten we lekker op onze veranda in de logde waar we 3 dagen zullen verblijven. Het park waar we verblijven zit midden in de natuur en we zijn omringd door water waar nijlpaarden en krokodillen zitten. Het was al donker toen we hier aankwamen dus morgen kunnen we ze pas zien. Wij hebben hier al wel echt een junglegevoel door de harde geluiden van alle dieren hier. We gaan zo lekker een hapje eten want morgen zitten we alweer om 04:30 in de auto voor een sunrise safari met een gids. (Hieronder staan vast de eerste foto's)

Wij hebben het in ieder geval nu al super hier en zullen vast morgen weer schrijven!
Liefde en lekker slaap (zoals ze dat hier zeggen).

• 07 Oktober 2015 - 22:14

Renate:

WOW...dat wordt genieten...heel veel plezier en kom maar op met de leuke avonturen!!!

• 07 Oktober 2015 - 23:13

Manuela:

Dat is al een goed begin! Klinkt fantastisch. Veel plezier en ik volg jullie op de voet

• 08 Oktober 2015 - 08:29

Beppie:

Klinkt allemaal heel mooi,geniet er van meis.

• 08 Oktober 2015 - 09:56

Corrie Dake:

Leuk hoor. Geniet ze xxx

• 08 Oktober 2015 - 18:32

Dinie Van Harsselaar:

veeel plezier! wat een geweldige reis!!

Miriam, Marlies en Suzanne

6 oktober gaan wij voor 16 dagen naar Zuid Afrika. We gaan deze vakantie doorbrengen met de Familie Kok. Dit zijn vrienden die we in Thailand hebben leren kennen. Ze wonen in Pretoria, een plaats vlakbij Johannesburg. Mary-Ann en haar dochter Yvonne gaan ons in 2 weken zo veel mogelijk van hun mooie land laten zien. Via deze blog zullen we onze ervaringen en hoogtepunten met jullie delen.

Actief sinds 29 Sept. 2015