1, 2, 3, JUMP - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Miriam, Marlies en Suzanne - WaarBenJij.nu 1, 2, 3, JUMP - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Miriam, Marlies en Suzanne - WaarBenJij.nu

1, 2, 3, JUMP

Door: Marlies & Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam, Marlies en Suzanne

11 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Pretoria

We hebben al een aantal dagen niks geschreven op de blog vanwege ons drukke programma. We hebben weer een aantal top dagen achter de rug.

Eergisteren zijn we de hele dag naar het Kruger park geweest met onze eigen auto. We hebben nog meer dieren gezien dan de dag ervoor. We hebben veel zebra's, giraffen, neushoorns en meer gezien. Ook olifanten van heel dicht bij. We hebben nog 1 dier van de lijst van The big 5 kunnen spotten en dat is de luipaard! Dit is echt wel heel zeldzaam. Hij lag lekker te slapen in een boom langs de weg, dus we konden hem goed zien. We hebben er nu dus 4 van de 5 kunnen vinden. De olifant, buffel, neushoorn en de luipaard, alleen de leeuwen hebben we niet kunnen vinden. In een waterplas zagen we een nijlpaard liggen. Je zag alleen zijn rug en zijn hoofd boven het water uitkomen. Op zijn rug zaten een stuk of 10 schildpadjes te zonnen, echt heel leuk om te zien!

De volgende dag hadden we weer een drukke dag voor de boeg. Na 3 nachten te hebben geslapen in de Lodge bij het Kruger park hebben we onze spullen gepakt voor de volgende plaats. We hebben onderweg meerdere mooie stops gemaakt.

Onze eerste stop was The big swing. Ik (Marlies) was de eerste die het aandurfde om de sprong te maken. Dus ik kocht een kaartje en werd meteen in het harnas gehesen. Ik werd goed vastgemaakt en moest op het randje van de cliff gaan staan achteruit met mijn hakken over de rand. De man die mij vast had gemaakt zou tot 3 tellen en dan moest ik mezelf achterover laten vallen. Op het laatst ging er door mijn hoofd: ik ga nu gewoon 68 meter naar beneden vallen in minder dan 3 seconden. Maar ik gaf me over aan de zwaartekracht en liet me vallen! Door mijn oorverdovende schreeuw durfde Suzanne en Yvonne al helemaal niet meer! Ik dacht: oooooh wat heb ik gedaan, maar dan ben je al beneden en weet je dat het goed is gekomen. Nu moest ik de klim naar boven gaan maken. Mijn benen trilde nog helemaal en de trap zag er helemaal niet stabiel uit. Alleen een paar plankjes op de rotsen vast gemaakt. Maar het was het waard! De weg naar boven in de kloof was zo mooi! Echt alsof je midden in de jungle liep. Lianen langs de trap en watervallen waar je langs moest lopen. We did it! Want toen ik boven kwam en we bijna zouden vertrekken zei Suzanne: Yvonne, we are going too! Ze hebben samen een duosprong gemaakt.

Daarna zijn we doorgereden naar een prachtig uitzichtpunt, genaamd god's window. Na een wandeling, wat ook een behoorlijke klim was door het regenwoud, kwamen we aan bij een geweldig uitzichtpunt.

Weer de auto in en vertrek richting de potholes. Dit zijn gaten in een diepe kloof die gemaakt zijn door eeuwen lange stroming van het water. Hier zijn ook kleine watervallen. Ongelooflijk dat de natuur zulke mooie dingen kan maken.
Daarna het hotel opgezocht in Sabie. Na een heerlijk diner, zijn we vroeg ons mandje in gedoken.

Vandaag, na een uitgebreid ontbijt, zijn we weer vertrokken naar de Mac Mac watervallen om vervolgens naar de Sudwala caves . Dit is de een na grootste grot ter wereld.

Toen zijn we gaan rijden terug naar het huis van de familie Kok. Na een rit van 3 uur waren we moe maar voldaan, weer terug bij af. Terug thuis hadden we 1175 km achter de rug, gereden in 5 dagen.

Emuēl heeft voor ons traditionele braai gemaakt (soort bbq). Marlies, Suzanne en Yvonne hebben net nog even in het donker een verfrissende duik in het zwembad genomen. Nu zitten we in het gras bij het zwembad bij te komen van de dag. Morgen weer een nieuwe dag. Vast weer een avontuur om over te schrijven.

  • 12 Oktober 2015 - 06:18

    Adadake:

    eng hoor, maar wel een ervaring. Mis je paps en mams

  • 15 Oktober 2015 - 08:50

    Corrie:

    Leuk hoor. Geniet ze nog. Jammer van de fotos. Ben erg benieuwd. Anders wat fotos via Facebook xxx

  • 16 Oktober 2015 - 19:22

    Bert De Vader:

    Supermooi allemaal. Die ene foto van jullie is meiden samen is leuk! The golden five! Nog een klein weekje genieten, er staat nog zat moois op het programma! Je vader

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam, Marlies en Suzanne

6 oktober gaan wij voor 16 dagen naar Zuid Afrika. We gaan deze vakantie doorbrengen met de Familie Kok. Dit zijn vrienden die we in Thailand hebben leren kennen. Ze wonen in Pretoria, een plaats vlakbij Johannesburg. Mary-Ann en haar dochter Yvonne gaan ons in 2 weken zo veel mogelijk van hun mooie land laten zien. Via deze blog zullen we onze ervaringen en hoogtepunten met jullie delen.

Actief sinds 29 Sept. 2015
Verslag gelezen: 557
Totaal aantal bezoekers 5498

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2015 - 25 September 2015

Mimasoe goes to South Africa

Landen bezocht: